مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 10:102023-11-26اقتصادي

معاملات آپشن چیست؟ آشنایی با قرارداد اختیار معامله


معاملات آپشن یا اختیار معامله (Options Trading)، نوعی استراتژی معاملاتی و سرمایه گذاری بوده که دهه های زیادی است که در بازارهای مالی سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه، معاملات آپشن ارز دیجیتال نیز طرفداران زیادی پیدا کرده البته که در حال حاضر، پلتفرم های داخلی نظیر صرافی او ام پی فینکس خدمات بازار مشتقات (Derivatives) مانند معاملات آپشن یا فیوچرز (آتی / Futures) را ارائه نمی کنند.

فعالان بازار رمزارزها از معاملات آپشن ارز دیجیتال جهت ایجاد تنوع در سبد سرمایه خود استفاده می کنند.

معاملات آپشن یا قرارداد اختیار معامله همان طور که از نامش پیدا است، قراردادی است که به خریدار این اختیار (نه تعهد) را داده تا در بازه زمانی مشخص شده در قرارداد و به مقدار مشخص، بتواند یک ارز دیجیتال را خرید و فروش کند.

معامله گران ارزهای دیجیتال از طریق معاملات آپشن می توانند بدون خرید واقعی یک رمزارز، صرفاً از نوسانات قیمتی آن کسب سود کنند.

استراتژی معاملات آپشن ممکن است برای برخی افراد پیچیده و پرریسک باشد، اما در عین حال می تواند برای معامله گر سودهای بزرگی را رقم زند.

در این مقاله ابتدا می پردازیم که معاملات آپشن چیست و چه مفاهیمی را در بر می گیرد، و سپس به مزایا و ریسک های این شیوه معامله گری می پردازیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاملات آپشن چیست؟ آشنایی با قرارداد اختیار معامله

معاملات آپشن چیست؟ آشنایی با قرارداد اختیار معامله