مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آذر 1402 ساعت 20:052023-11-24اقتصادي

عطاری ها اجازه فروش داروهای فرآوری شده را ندارند


عضو هیات علمی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: عطاری ها نمی توانند تحت هیچ شرایطی داروهایی که به هر شکل فرآوری شده در اختیار مشتریان قرار دهند همچنین مردم باید بدانند در صورت مصرف همزمان داروهای گیاهی با شیمیایی امکان تداخل دارویی وجود دارد.

- مریم اخگری در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون اقبال خوبی نسبت به مصرف داروهای گیاهی در کشورها به خصوص کشورهای آسیایی از جمله ایران که طب مکمل را در پیش گرفته اند، ایجاد شده است؛ هرچند که داروهای گیاهی تقلبی در بازار سیاه وجود دارد و از طریق مردم دست به دست می شود.

وی هشدار داد: در مصرف همزمان داروهای گیاهی و شیمیایی ممکن است تداخل پیش بیاید زیرا در آنها مواد موثره ای وجود دارد که می تواند با داروهای مصرفی شیمیایی تداخل داشته باشد.

عضو هیات علمی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: این تداخل دارویی به خصوص در افراد مسن که دارای فشار خون و دیابت هستند، ممکن است موجب مسمومیت یا گاهی هم موجب مرگ شود.

در مصرف همزمان داروهای گیاهی و شیمیایی ممکن است تداخل پیش بیاید زیرا در آنها مواد موثره ای وجود دارد که می تواند با داروهای مصرفی شیمیایی تداخل داشته باشد وی ادامه داد: آنچه در عطاری ها به عنوان داروی گیاهی عرضه می شود، خلاف قوانین تولید و توزیع دارو است؛ بنابراین عطاری ها نمی توانن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطاری ها اجازه فروش داروهای فرآوری شده را ندارند

عطاری ها اجازه فروش داروهای فرآوری شده را ندارند