مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 09:002023-12-04بين الملل

سفیر سابق آمریکا به اتهام خدمت به کوبا بازداشت شد


براساس گزارش ها، یک دیپلمات سابق آمریکایی که به عنوان سفیر ایالات متحده در بولیوی خدمت می کرد، در تحقیقات ضد جاسوسی طولانی مدت اف بی آی به اتهام خدمت مخفیانه به عنوان مامور دولت کوبا دستگیر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به گفته دو منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، مانوئل روچا 73 ساله، روز جمعه در میامی به دلیل شکایت کیفری دستگیر شد و پیش بینی می شود جزییات بیشتر این پرونده با حضور امروز دوشنبه او در دادگاه علنی شود.

یکی از منابع به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که پرونده ای که وزارت دادگستری آمریکا تشکیل داده، مانوئل روچا را متهم می کند که برای ارتقای منافع دولت کوبا تلاش کرده بود.

قانون فدرال از افرادی که میانجی سیاسی یک دولت یا نهاد خارجی در داخل ایالات متحده می شوند، می خواهد تا اطلاعاتشان را در وزارت دادگستری آمریکا ثبت کنند.

وزارت دادگستری آمریکا در سال های اخیر برخورد با لابی های غیرقانونی خارجی را تشدید کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا از اظهارنظر خودداری کرده است.

مشخص نیست که آیا مانوئل روچا وکیل دارد یا خیر و یک شرکت حقوقی که قبلا او در آن کار می کرد گفت که وکالت او را بر عهده ندارد.

دوران دیپلماتیک 25 ساله روچا در هر دو دولت دموکرات و جمهوری خواه آمریکا سپری شد، که بیشتر آن در آمریکای لاتین در طول جنگ سرد بود، دوره ای که آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر سابق آمریکا به اتهام خدمت به کوبا بازداشت شد

سفیر سابق آمریکا به اتهام خدمت به کوبا بازداشت شد