مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 09:202023-12-12پزشكي

غربالگری پر فشاری خونی و دیابت بیش از 12 میلیون نفر ایرانی


12 میلیون و 146 هزار و 415 نفر تاکنون در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده اند.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس: پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا در سراسر کشور برای همه افراد 18 سال و بالاتر و بانوان باردار در همه گروه های سنی از روز شنبه 20 آبان آغاز شود ه است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 20 آبان ماه تا 15 دیماه 1402 پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا را با مشارکت همه دانشگاه ها، دانشکده های علوم پزشکی کشور  به اجرا خواهد گذاشت.

دیابت و پرفشاری خون با اینکه در سطح اول پیشگیری اهمیت می یابند و روش های سالم زندگی (سبک زندگی سالم) تا حد زیادی از بروز آنها پیشگیری می کند، اما به عنوان بیماری خاموش در جامعه گسترش یافته و به عنوان مادر بیماری ها مطرح و عاملی برای بسیاری از بیماری های خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم هستند.

  این 2 بیماری به همراه عوارض بسیار شایعی که ایجاد می کنند، همچون حملات قلبی، سکته های مغزی و نارسایی پیشرفته کلیه و دیالیز و قطع عضو – هزینه های سنگینی را به بیماران، خانواده ها، جامعه و دولت تحمیل می کنند.

  افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون در کشور و همچنین افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری پر فشاری خونی و دیابت بیش از 12 میلیون نفر ایرانی

غربالگری پر فشاری خونی و دیابت بیش از 12 میلیون نفر ایرانی