مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 05:402023-11-23بين الملل

تأکید سران اردن و مصر بر ضرورت برقراری آتش بس دائمی در غزه


شاه اردن در سفری به قاهره پایتخت مصر با رییس جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات غزه گفت وگو کرد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالله دوم شاه اردن روز چهارشنبه با عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر در قاهره دیدار و درباره غزه گفت وگو کرد.

  دو طرف در این دیدار از حصول توافق آتش بس انسانی در نوار غزه استقبال و بر ضرورت دستیابی به آتش بس دائمی و فراهم کردن زمینه ارسال کمک های انساندوستانه به غزه تأکید کردند.

  پس از گذشت 47 روز درگیری میان مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی، کابینه تل آویو بامداد امروز چهارشنبه با توافق آتش بس در غزه موافقت کرد؛ مقامات دولت آمریکایی از میانجی گری های قطر و مصر در این پرونده تشکر کردند.

بنابر گزارش وبگاه اردنی عمون ، عبدالله دوم و السیسی همچنین مخالفت خود را با سیاست های گرسنه سازی، مجازات جمعی ملت فلسطین و هر گونه تلاش برای کوچاندن ساکنان غزه اعلام کردند.

دو طرف حمایت اردن و مصر از فلسطینیان و ضرورت اقدام جامعه جهانی برای استفاده از فرصت آتش بس کنونی جهت ارسال کمک ها به غزه و کاهش درد و رنج مردم این منطقه را مورد تأکید قرار دادند.

  سران اردن و مصر همچنین تلاش برای احیای روند سیاسی با هدف دستیابی به حل وفصل فراگیر و عادلانه مسئله فلسطین از طریق راه حل دو دولتی را ضروری خواندند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید سران اردن و مصر بر ضرورت برقراری آتش بس دائمی در غزه

تأکید سران اردن و مصر بر ضرورت برقراری آتش بس دائمی در غزه