مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 13:102023-11-25پزشكي

40 درصد حیوان گزیدگی ها در خراسان شمالی به افراد کمتر از 15 سال مربوط است


مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 40 درصد موارد حیوان گزیدگی در این استان به افراد کمتر از 15 سال مربوط است.

- مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی استان: 40 درصد حیوان گزیدگی ها در خراسان شمالی به افراد کمتر از 15 سال مربوط است ایسنا/خراسان شمالی مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 40 درصد موارد حیوان گزیدگی در این استان به افراد کمتر از 15 سال مربوط است.

دکتر فلوریا انفرادی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آمار بالای حیوان گزیدگی در خراسان شمالی، اظهار کرد: در سال گذشته، پنج هزار و 200 مورد حیوان گزیدگی در این استان شناسایی شده که بیشتر آن ها مربوط به گزیدگی توسط سگ ها بوده است.

وی تاکید کرد: خانواده ها باید به فرزندان خود آموزش دهند که از تحریک کردن سگ ها خودداری کنند، چون بیشتر سگ گزیدگی ها به علت تحریک کردن حیوان رخ می دهد.

انفرادی افزود: خانواده ها باید به فرزندان خود آموزش دهند که از نزدیک شدن به سگ هایی که در حال غذا خوردن یا در کنار توله های شان در حال استراحت هستند، خودداری کنند.

وی ادامه داد: شاهد افزایش شیوع بیماری هاری در میان گربه ها و سگ های این استان هستیم؛ اما تا کنون با نمونه مثبت هاری در میان جمعیت انسانی استان مواجه نشده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد حیوان گزیدگی ها در خراسان شمالی به افراد کمتر از 15 سال مربوط است

40 درصد حیوان گزیدگی ها در خراسان شمالی به افراد کمتر از 15 سال مربوط است