مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 12:352023-12-21پزشكي

احتمال نقص نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به سرخجه


 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: نوزادان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری به خصوص سه ماهه اول بارداری به سرخجه مبتلا شوند احتمال داشتن یک یا چند نقص را دارند.

- ایسنا/خراسان رضوی  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: نوزادان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری به خصوص سه ماهه اول بارداری به سرخجه مبتلا شوند احتمال داشتن یک یا چند نقص را دارند.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت سندروم سرخجه مادرزادی در این شهرستان اظهار کرد: سال 1401 دانشگاه علوم پزشکی نیشابور 5 مورد نوزاد مشکوک به سندرم سرخجه مادرزادی را شناسایی که پس از بررسی از نظر سرخجه مادرزادی منفی اعلام شد.

وی بیان کرد: نوزادان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری به خصوص سه ماهه اول بارداری به سرخجه مبتلا باشند ممکن است مبتلا به سندروم سرخجه مادرزادی شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خاطرنشان کرد: در راستای مراقبت تب و بثورات ماکولوپاپولار (سرخک و سرخجه) از آنجایی که بیش از 40 درصد موارد سرخجه بدون علامت و یا بسیار خفیف هستند، مراقبت سندرم سرخجه مادرزادی برای شناسایی و قطع زنجیره انتقال ویروس سرخجه در کشور برقرار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال نقص نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به سرخجه

احتمال نقص نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به سرخجه