مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 21:552023-11-29اقتصادي

توضیحاتی درباره فرو ریختن بخشی از تزیینات سقف عمارت باغ زرشک اصفهان


به تازگی خبرهایی از ریزش بخش مهمی از تزیینات گچبری و آینه کاری سقف عمارت باغ زرشک منتشر شده و مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان می گوید: - ایسنا/اصفهان به تازگی خبرهایی از ریزش بخش مهمی از تزیینات گچبری و آینه کاری سقف عمارت باغ زرشک منتشر شده و مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان می گوید: حتی اگر این تزیینات تا پایان دوران مقاوم سازی هم ریزش پیدا نمی کردند ما مجبور بودیم که آن ها را جدا کرده و مجدداً اجرا کنیم! محمدعلی ایزخواستی، در این باره به ایسنا توضیح داد: حدود 3 سال پیش متوجه یک شکم دادگی در نمای داخلی سقف باغ زرشک شدیم و مطالعات را روی سقف انجام دادیم.

سازه خرپایی که روی پشت بام هست به شدت آسیب دیده بود و شاه تیرهای آن به مرمت جدی نیاز داشت؛ لذا طراحی مقاوم سازی آن توسط اساتید مقاوم سازی سازه های سنتی در سازمان نوسازی و بهسازی صورت گرفت و به طرح مقاوم سازی سقف رسیدیم.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان افزود: از حدود 4 ماه قبل عملیات مقاوم سازی سقف را شروع کرده و سازهای چوبی را به وسیله سازه های فلزی و بوکسل و پیچ مقاوم کردیم و عملیات مقاوم سازی انجام شد.

سبک سازی سقف قدم بعدی بود که برداشتیم، چون سقف بسیارسنگین شده بود و در حال سبک سازی سقف هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحاتی درباره فرو ریختن بخشی از تزیینات سقف عمارت باغ زرشک اصفهان

توضیحاتی درباره فرو ریختن بخشی از تزیینات سقف عمارت باغ زرشک اصفهان