مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 08:252023-11-25اقتصادي

گردشگری مسئولانه راهی برای کاهش تاثیر منفی گردشگری بر جوامع محلی است


عضو هیات مدیره انجمن علمی طبیعت‏ گردی ایران گفت: گردشگری مسئولانه یک راه عالی برای کاهش تاثیر منفی گردشگری بر محیط زیست و جوامع محلی است و با رعایت اصول گردشگری مسئولانه می توان از پیامدهای منفی گردشگری غیرمسئولانه جلوگیری کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات مدیره انجمن علمی طبیعت‏ گردی ایران گفت: گردشگری مسئولانه یک راه عالی برای کاهش تاثیر منفی گردشگری بر محیط زیست و جوامع محلی است و با رعایت اصول گردشگری مسئولانه می توان از پیامدهای منفی گردشگری غیرمسئولانه جلوگیری کرد.

مهنا نیک بین در گفت وگو با ایسنا در خصوص نقش متولیان حوزه گردشگری در بحث گردشگری مسئولانه اظهار کرد: متولیان این حوزه اعم از دولت، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ذی نفعان بخش خصوصی و جوامع محلی می ‏توانند نقش مهمی در ترویج و توسعه گردشگری مسئولانه داشته باشند.

وی ادامه داد: این نقش ها می تواند در قالب ایجاد قوانین و مقررات، توسعه زیرساخت ها و ترویج گردشگری مسئولانه از طریق تبلیغات، آموزش و ایجاد انگیزه برای گردشگران و کسب وکارهای محلی باشد.

به طور مثال اقداماتی که متولیان می توانند برای ترویج گردشگری مسئولانه انجام دهند شامل ایجاد برنامه های آموزشی برای گردشگران و کسب وکارهای محلی، حمایت از شرکت های گردشگری مسئولان، توسعه محصولات و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری مسئولانه راهی برای کاهش تاثیر منفی گردشگری بر جوامع محلی است

گردشگری مسئولانه راهی برای کاهش تاثیر منفی گردشگری بر جوامع محلی است