مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 10:452023-12-21بين الملل

چرا شکست ائتلاف پوشالی علیه یمن قطعی است؟


احمد دستمالچیان، سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان با بیان اینکه شکست خوردن طرح مقابله آمریکا با یمنی ها قابل پیش بینی است، گفت: بعید به نظر می آید ولیعهد سعودی و حتی امارات مایل به همکاری با آمریکا برای درگیر شدن در جبهه یمن باشند، - زیرا به خوبی می دانند کلید زدن جنگ دیگری با یمن به مثابه وارد شدن به فضایی است که انتهای آن مشخص نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزیر دفاع آمریکا که به تل آویو سفر کرده است، از تشکیل ائتلاف دریایی ضد یمنی با همراهی انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل با هدف ادعایی حفظ امنیت دریای سرخ و مقابله با تهدیدهای یمن خبر داد.

در عین حال برخی منابع صهیونیستی غیبت کشورهایی مانند عربستان، امارات و مصر را در این ائتلاف خطرناک توصیف کرده اند.

وزیر دفاع یمن در واکنش به اظهارات همتای آمریکا اش مبنی بر تشکیل ائتلاف دریایی ضد یمنی گفت: امکاناتی در اختیار داریم که می توانیم ناوگان ها، کشتی ها، زیردریایی ها و ناوهای هواپیمابرتان را غرق کنیم.

دریای سرخ گورستان شما خواهد شد.

مصری ها به دلیل سابقه تاریخ رویارویی با یمنی ها و شکست سختی که از دخالت در امور داخلی این کشور خوردند، تمایلی به حضور و شرکت در ائتلاف ضد یمنی ندارند احمد دستمالچیان، سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان درباره خودداری کشوره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا شکست ائتلاف پوشالی علیه یمن قطعی است؟

چرا شکست ائتلاف پوشالی علیه یمن قطعی است؟