مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 10:102023-12-13فرهنگي

موسیقی بین المللی، زبان جهانی که از آن غافل شده ایم


موسیقی زبانی بین المللی برای تمامی جهانیان است، زبانی که چند سالی است با قطعات موسیقی چند زبانه جهانی تر شده و راه مهمی برای ارتباط و انتقال پیام ایجاد کرده است.

- خبرگزاری فارس ـ گروه موسیقی: زبان، اگر نگوییم مهم ترین، دست کم یکی از اولویت مندترین عناصر اثرگذار در جهانی شدن تولیدات هنری است.

حالا رده ای از آثار موسیقایی را در نظر بگیرید که شعر در آن ها حرف اول را می زند و اساسا برای مخاطبه و گفت وگو با انسان در هر نقطه از جهان ساخته شده اند.

هنرمندی که رویای دیالوگ با مخاطبان جهانی را دارد بدون تردید ناگزیر از شناخت زبان و نه فقط آموختن تکلم به زبانی دیگر است چرا که زبان، محمل فرهنگ، احساسات، شیوه تفکر و همه چیز گروه های مختلف انسانی است.

سامی یوسف یکی از خوانندگانی بود که توانست با هنر موسیقی بخشی از عقائد خود را بیان کند، هنرمندی که در سالیان گذشته دیده و شناخته شد و مخاطبان بسیاری پیدا کرد.

  در ایران هم خوانندگان مختلفی تلاش کردند این مسیر را پیش بگیرند، علی اکبر قلیچ یکی از این خوانندگان بود که چند اثر دو زبانه را با زبان های عربی و فارسی خواند و منتشر کرد.

احسان یاسین هم پس از دیده شدن در برنامه عصر جدید تلاش می کند آثار را به صورت چند زبانه بخواند هرچند تا رسیدن به نقطه موفقیت فاصله زیادی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسیقی بین المللی، زبان جهانی که از آن غافل شده ایم

موسیقی بین المللی، زبان جهانی که از آن غافل شده ایم