مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 17:052023-12-03سياسي

دهقانی: تا 10 سال آینده جزو ده کشور برتر دنیا در هوش مصنوعی خواهیم بود


معاون علمی رییس جمهور با اشاره به جایگاه هفدهم ایران در تولید علم و جایگاه هفتاد و هشتم ایران در حوزه کاربری هوش مصنوعی، گفت: در قالب یک برنامه 10 ساله در نظر داریم ایران هم در حوزه تولید علم و هم کاربردهای هوش مصنوعی در شمار 10 کشور اول دنیا قرار بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی که در حاشیه رویداد توسعه و تبادل صنعت اسباب بازی در جمع خبرنگاران سخن می گفت، توسعه زیرساخت های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با هم افزایی میان دستگاه ها، زمینه ساز توسعه، یکپارچگی و ارتقای زیر ساخت های حوزه هوش مصنوعی و تقویت این فناوری در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اولویت دولت سیزدهم در راستای توسعه هوش مصنوعی عنوان کرد: در حال حاضر معاونت علمی به طور ویژه برای توسعه این حوزه برنامه ریزی دارد.

خوشبختانه با تدبیر و حمایت رییس جمهوری، شورای راهبری هوش مصنوعی در دستور کار قرار دارد و شخصاً پیگیر توسعه این حوزه فناورانه در کشور هستند.

معاون علمی رییس جمهور افزود: جریان هوش مصنوعی، کاربردی سازی و توسعه صنعت بر پایه هوش مصنوعی با سرعت و شتابی فزاینده در حال گسترش است و  در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهقانی: تا 10 سال آینده جزو ده کشور برتر دنیا در هوش مصنوعی خواهیم بود

دهقانی: تا 10 سال آینده جزو ده کشور برتر دنیا در هوش مصنوعی خواهیم بود