مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 18:152023-12-06سياسي

آمار نگران کننده کاهش تولد زنده در گیلان


رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سقط جنین را یکی از دلایل کاهش جمعیت دانست و گفت: میزان تولد زنده در گیلان نسبت به سال گذشته حداقل 2 هزار نفر کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز آخرین وضعیت سقط جنین در استان گیلان با حضور محمد جلایی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، محمدتقی آشوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حسن زاده مدیرکل ثبت احوال استان، تعدادی از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و استان در دفتر معاونت سیاسی استانداری برگزار شد.

 محمد جلایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، سقط جنین را جاهلیت مدرن عصر معاصر دانست و اظهار کرد: ایجاد انگیزه مادی یکی از اقدامات ایجابی در کنترل سقط جنین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تغییر سبک زندگی را در افزایش سقط جنین مؤثر دانست و گفت: بخشی از موانع فرزندآوری و چالش های مرتبط با آن مختص استان گیلان است و باید تصمیم سازی و تصمیم گیری پیرامون آن بازنگری است.

وی با اشاره به فرصت محدوده پنجره جمعیتی در گیلان بیان کرد: باید از این فرصت محدود در گیلان با توجه به فرهنگ حاکم در آن، برنامه ریزی ها هدفمند باشد.

وی کنترل سقط در گیلان را دشوار اما ممکن دانست و افزود: باید برنامه ریزی در حوزه مهار و کنترل سقط جنین با پژوهش های علمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار نگران کننده کاهش تولد زنده در گیلان

آمار نگران کننده کاهش تولد زنده در گیلان