مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 11:002023-12-13اقتصادي

«نظام های میراث کشاورزی» بیش از 80 درصد غذای دنیا را تولید می کنند


عضو هیأت مدیره مؤسسه توسعه پایدار و محیط زیست گفت: مدیریت نظام های میراث کشاورزی اغلب در دست کشاورزان خانوادگی و کوچکی است که بیش از 80 درصد غذای دنیا را تولید می کنند.

- نظام های میراث کشاورزی بیش از 80 درصد غذای دنیا را تولید می کنند ایسنا/قزوین عضو هیأت مدیره مؤسسه توسعه پایدار و محیط زیست گفت: مدیریت نظام های میراث کشاورزی اغلب در دست کشاورزان خانوادگی و کوچکی است که بیش از 80 درصد غذای دنیا را تولید می کنند.

جوامع بومی شکل دهنده نظام های میراث کشاورزی برای حفظ استقلال و خودکفایی در امر تولید غذا، انواع مختلفی از روش ها و راهبردهای پایدار را به کار گرفته اند و علاوه بر تولید غذای سالم و کافی در تأمین امنیت غذایی نیز نقش آفرینی می کنند.

مائده سلیمی در گفت وگو با ایسنا در خصوص نظام های میراث کشاورزی، اظهار کرد: حضور انسان در طبیعت و آغاز فعالیت کشاورزی منجر به تغییراتی در بوم نظام های طبیعی شده است و این موضوع باعث شده تا در سراسر جهان چشم اندازها و نظام های کشاورزی متعددی شکل گیرد که به آنها نظام های میراث کشاورزی گفته می شود.

این نظام ها در اثر تعامل پایدار نسل های پی درپی کشاورزان، صیادان، دامداران و عشایر با طبیعت پیرامون بوده و با تکیه بر تجربه، خرد جمعی و دانش بومی مردمان بومی و جامعه بومی و محلی شکل می گیرد و حفاظت می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نظام های میراث کشاورزی» بیش از 80 درصد غذای دنیا را تولید می کنند

«نظام های میراث کشاورزی» بیش از 80 درصد غذای دنیا را تولید می کنند