مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 08:552023-12-13بين الملل

مخالفت سومین کشور اتحادیه اروپا با عضویت اوکراین


صدراعظم اتریش در جریان نشستی گفت، نباید هیچگونه رفتار ترجیحی برای اوکراین در مسیر عضویت در اتحادیه اروپا وجود داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اظهارات کارل نهامر، صدراعظم اتریش در واکنش به پیشنهادات کمیسیون اروپا برای آغاز روند مذاکراتی به منظور پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در سریع ترین زمان ممکن مطرح شد.

با این حال، پس از مخالفت مجارستان و اسلواکی، اورزولا فون در لاین، رییس کمیسیون اروپا روز یکشنبه گفت که رهبران اتحادیه اروپا تنها در مورد گشایش مذاکرات الحاق، نه خود الحاق در نشست آتی شورای اروپا در این هفته بحث خواهند کرد.

کارل نهامر در پاسخ به سؤالات اعضای کمیته اصلی اتحادیه اروپا در اتریش اظهار داشت که کشورش به طور کلی طرفدار گسترش اتحادیه اروپاست و با پیشنهاد چشم انداز الحاق اوکراین و جمهوری مولداوی موافقت کرده است.

با این حال، او اصرار داشت که نباید رویه سریع برای پیوستن این دو کشور وجود داشته باشد و اصلاحات داخلی اتحادیه اروپا هم برای آماده سازی این بلوک برای گسترش لازم است.

او تاکید کرد که اتریش با هیچگونه گفت وگوی الحاق با اوکراین در شرایط فعلی موافقت نخواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازراشا تودی، صدراعظم اتریش همچنین خاطرنشان کرد که فون در لاین قبل از صدور توصیه ای در ماه گذشته برای آغاز مذاکرات رسمی عضویت با اوکراین،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت سومین کشور اتحادیه اروپا با عضویت اوکراین

مخالفت سومین کشور اتحادیه اروپا با عضویت اوکراین