مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 15:202023-11-28بين الملل

تاثیرات متقابل طوفان الاقصی و توافق نانوشته ایران و آمریکا بر یکدیگر


از چند ماه گذشته مذاکرات غیررسمی و باواسطه میان ایران و آمریکا برقرار شد که بر اساس نظر بسیاری از تحلیلگران، منجر به آغاز توافقی نانوشته میان دو طرف گشت.

- ایسنا/خراسان رضوی از چند ماه گذشته مذاکرات غیررسمی و باواسطه میان ایران و آمریکا برقرار شد که بر اساس نظر بسیاری از تحلیلگران، منجر به آغاز توافقی نانوشته میان دو طرف گشت.

آزادسازی تعدادی از زندانیان آمریکایی و همچنین و همچنین انتقال پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، از جمله نمودهای این توافق بود.

در نخستین ساعات پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی تصور می شد روابط ایران و آمریکا بیش از پیش رو به سیاهی برود و اتهام زنی ها مبنی بر دست داشتن ایران در این عملیات از سوی آمریکا و اروپا شروع شود.

اما بر خلاف انتظار بسیاری، آمریکا تایید کرد ایران در طوفان الاقصی دست ندارد؛ چراکه این جنگ توافق نانوشته خودش را دارد که با توافق نانوشته چندی پی mش ایران و آمریکا بی ارتباط نیست.

داریوش پایسته، تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت وگو با ایسنا با اشاره به حاکم بودن وضعیت نه جنگ و نه صلح در غزه، وقفه بشردوستانه در این جنگ را نوعی توافق نانوشته دانست و اظهار کرد: آن چیزی که میان حماس و اسراییل رقم خورده را نمی توان توافق نامید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیرات متقابل طوفان الاقصی و توافق نانوشته ایران و آمریکا بر یکدیگر

تاثیرات متقابل طوفان الاقصی و توافق نانوشته ایران و آمریکا بر یکدیگر