مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 10:402023-12-18اجتماعي

نیروگاه ها چقدر در آلودگی هوا نقش دارند؟


نیروگاه ها، به عنوان یکی از مظنون های همیشگی آلودگی هوای کلان شهرها مطرح می شوند، موضوعی که هرچند تاکنون چندین بار توسط مسوولان رد شده اما همچنان در ردیف اول اتهام قرار دارد.

- نیروگاه ها، به عنوان یکی از مظنون های همیشگی آلودگی هوای کلان شهرها مطرح می شوند، موضوعی که هرچند تاکنون چندین بار توسط مسوولان رد شده اما همچنان در ردیف اول اتهام قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از بین 141 نیروگاه بزرگ کشور تنها 16 نیروگاه قابلیت و امکان مصرف سوخت مازوت دارند و از سوی دیگر هیچکدام از نیروگاه های فعال استان تهران و دیگر کلانشهرها مازوت مصرف نمی کنند؛ همچنین در کل کشور فقط 16 نیروگاه بخاری وجود دارد و بقیه نیروگاه ها گازی و سیکل ترکیبی هستند که اساساً امکان مصرف مازوت را ندارند.

از بین این 16 نیروگاه نیز مخزن سوخت دو نیروگاه بعثت و اصفهان سال هاست پلمب و از دسترس استفاده خارج است.

آنطور که ساناز جعفرزاده - مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بهره برداری تولید شرکت برق حرارتی به ایسنا گفته از ابتدای سال تاکنون هیچ یک از نیروگاه های داخل کلان شهرهای کشور از مازوت استفاده نکرده اند.

ولی هم اکنون شاهد آلودگی شدید هوای شهرهایی همچون تهران و اصفهان هستیم، عدم شناسایی درست بخش های اثرگذار اصلی در این حوزه موجب اتخاذ راهکارهایی برای برون رفت از این وضعیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه ها چقدر در آلودگی هوا نقش دارند؟

نیروگاه ها چقدر در آلودگی هوا نقش دارند؟