مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 12:402023-12-01اقتصادي

معاون وزیر خارجه: رشد 14 درصدی تجارت خارجی ایران


معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: در سایه راهبرد توسعه روابط اقتصادی دولت سیزدهم با کشورهای همسایه، جنوب شرق آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مهدی صفری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از راه آهن و گمرگ اینچه برون و نیز نشست با استاندار و برخی مدیران کل استان گلستان به خبرنگاران اظهارکرد: امسال با اینکه قیمت برخی مواد از جمله پتروشیمی در دنیا کاهش یافته بود اما به لحاظ حجمی نیز شاهد رشد 57 درصدی در صادرات بودیم.

وی با ابراز امیدواری از روند رو به رشد تجاری و صادرات کشور تا پایان امسال، افزود: شعار امسال، رشد تولید است و با اهتمام بیشتر به این حوزه، روند رو به رشد صادرات ادامه خواهد یافت.

صفری به موقعیت جغرافیایی ایران در ترانزیت بار و کالاهای کشورهای همسایه به دیگر کشورها نیز اشاره کرد و گفت: توانایی کشور ما در این بخش سالانه 60 تا 100 میلیون تُن ترانزیت است که اگر محقق شود سالانه حداقل 60 میلیارد دلار عاید ایران می شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ادامه داد: باید زیرساخت های مناسب ریلی، جاده ای و دریایی را در استان های مرزی از جمله گلستان ایجاد و توسعه دهیم تا بتوانیم سهمی از حجم ترانزیت را از آن خود کنیم در غیر این صورت کشورهای همسایه مسیرهای جایگزین برای حمل بار و کالای خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر خارجه: رشد 14 درصدی تجارت خارجی ایران

معاون وزیر خارجه: رشد 14 درصدی تجارت خارجی ایران