مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 08:362023-12-18سياسي

سایه سنگین تجمل گرایی بر سر مجالس ختم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، گاه و بی گاه در کوچه و خیابان مراسم تشییع جنازه افراد مختلفی را دیده اید و ناخودآگاه بدون آنکه حتی نام آن میت را بدانید یا اینکه خانواده میت را بشناسید، به جمع مشایعت کنندگان جنازه اضافه شده اید.

اما امروز هنگامی که بستگان و خانواده یک مرده زیر تابوت وی می گریند، معلوم نیست که به حال خود و غم فراق عزیز از دست رفته شان گریه می کنند یا اینکه از زور خرج و مخارجی که بر روی دوش آنها افتاده است، می گریند.

هفت روز و هفت شب اولین وعده عزاداری است، البته ممکن است یک روز بعد از مرگ میت، وی را دفن می کنند تا احیانا اقوام از راه های دور و نزدیک برسند و خلاصه مراسم عزاداری تکمیل باشد.

هزینه های دفن، کفن، تشییع، ترحیم، هفته، چهلم در این شرایط اقتصادی برای افراد متوسط به پایین به طور قطع و یقین کمرشکن است.

تجمل گرایی و چشم و هم چشمی در  این مراسمات که به ویژه از قشر متمول شروع شده، معضلی است که گریبانگیر شهرضایی ها را هم گرفته است.

گویا این سفر آخرت برای بازماندگان اهمیت دو چندان و متفاوتی دارد تا آنجا که  خانواده متوفی از این مجلس عزا، برای خود به دنبال کسب آبروهای کذایی و پیروزی در مسابقه های تجمل گرایی و اشرافی مابی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه سنگین تجمل گرایی بر سر مجالس ختم

سایه سنگین تجمل گرایی بر سر مجالس ختم