مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 17:562023-11-26سياسي

آیت الله جوادی آملی: فاطمیه، امامت و ولایت شناسی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله جوادی آملی در جلسه درس امروز که همزمان با ایام فاطمیه برگزار شد، بیان داشت: امیدواریم همه ما حرمت و جلال و شکوه فاطمیه را به یاد داشته باشیم و بدانیم که جلال و شکوه این نظام و اصل دین به برکت همین چهارده معصوم هست.

وی ادامه داد: فاطمیه تنها عزاداری نیست، بلکه باید بدانیم که این فاطمیه و اربعین و اینها برای ما مکتب هستند، چرا که اهلبیت عصمت و طهارت، قرآن ناطق اند؛ فاطمیه ، امامت شناسی، ولایت شناسی، نبوت شناسی، وحی شناسی و فرصتی برای بیان کلمات این بزرگواران است و آخر هم اشک و عزداری است.

این استاد حوزه تصریح کرد: جلال و شکوه این نظام و اصل دین به برکت همین چهارده معصوم هست، این بزرگواران، آدم عادی نیستند، امیرالمومنین علی علیه السلام صریحا می فرماید که قرآن کریم، کتاب صامت است و ما اهلبیت، کتاب الله ناطق هستیم.

وی بیان داشت: ما یک امام می خواهیم قبل از اینک جامعه و کشور امام بخواهد، ما را چه کسی اداره کند؟ چشم و گوش یا وهم و خیال یا علم و یا عقل اداره کند؟! علم قدرت ندارد که امامت ما را بر عهده بگیرد، از علم کاری ساخته نیست، علم فقط چراغ است نه صراط، اگر می خواهیم آدم شویم با علم نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله جوادی آملی: فاطمیه، امامت و ولایت شناسی است

آیت الله جوادی آملی: فاطمیه، امامت و ولایت شناسی است