مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 07:352023-11-23فرهنگي

تمبر آیین سنتی «کنس دِشو» در آمل رونمایی شد


تمبر آیین سنتی «کنس دِشو» از کهن سنت های کهنه دیار مازندران رونمایی و ثبت ملی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان آمل، تمبر آیین سنتی کنس دِشو یا ازگیل پزان چهارشنبه شب با حضور مسؤولان، مردم و فرهنگ دوستان این شهرستان رونمایی شد.

با ثبت تمبر آیین سنتی کنس دشو گامی بزرگ در جهت زنده نگهداشتن فرهنگ بومی و محلی برداشته شد و با ثبت در شورای تمبر ملی کشور کنس دشو به عنوان سند ملی درج شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در این مراسم اظهار کرد: برپایی آیین ها و گرامیداشت آنها نقش بسزایی در انسجام اجتماعی دارد.

رضا کسب ور افزود: برگزاری آیین های بومی، محلی و سنتی زمینه ساز حفظ هویت و اصالت ما است و باید آیین های سنتی به درستی حفظ و حراست شده و در مقابل به نسل های آینده و نسل جوان معرفی شود.

وی با اعلام اینکه آیین کنس دشو یکی از مهمترین آیین هایی است که می توان آن را به نسل جوان شناساند زیرا این آیین سالیان سال در مازندران و شمال کشور قدمت دارد و به نوعی یادآور گردهمایی و زمینه ساز دیدار با اقوام، بستگان و صله رحم خانواده ها است.

کسب ور با اشاره به اینکه آیین رونمایی تمبر کنسل دشو با همکاری اداره پست و جهاد کشاورزی شهرستان آمل اجرا شده است، یادآور شد: زبان و فرهنگ مازندرانی بیش از 3 هزار سال سابقه دیرینه دارد و متأسفانه سند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمبر آیین سنتی «کنس دِشو» در آمل رونمایی شد

تمبر آیین سنتی «کنس دِشو» در آمل رونمایی شد