مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 13:412023-12-04سياسي

تولید 2700 اثر در 9 دوره کنگره علامه بلادی بوشهری


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) طی 9 سال اخیر دو هزار و 700 اثر را ارائه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیش از ظهر امروز در نهمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) با اشاره به نقش روحانیت استان در تحولات علمی پژوهشی در جهان اسلام، اظهار داشت: قریب به هفت سال است که روی این موضوع تحقیقات فوق العاده عمیق در یک جغرافیای وسیع صورت گرفته که محصول آن یک کتاب است که به جامعه پژوهشگری و تحقیق ارائه خواهد شد.

وی افزود: دانش کتاب شناسی و نسخه شناسی یک دانشی است که از دیرباز از یونان آغاز شده و با بررسی کتاب ها و نسخه ها در این رابطه، دو دانش کتاب شناسی و نسخه شناسی در جهان تأسیس شده است.

صفایی بوشهری بیان داشت: نسخه شناسی در ابعاد مختلف ساختار کتاب همچون نویسنده و موضوع، تاریخ، قطع و شیوه چاپ از جهات مختلف بررسی کردن است و آثار این کار در نسخه شناسی بسیار بالاست.

صفایی بوشهری ادامه داد: در سطح جهان در علم نسخه شناسی و دانش کتاب شناسی، در جهان اسلام مرحوم کندی کتاب شناسی کتب ارسطو را انجام داد و نیز در ارتباط با نسخه شناسی علمای بسیاری دست به این کار زده و قلم زدند که در مقدمه کتاب تصانیف العلما مفصل آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 2700 اثر در 9 دوره کنگره علامه بلادی بوشهری

تولید 2700 اثر در 9 دوره کنگره علامه بلادی بوشهری