مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 07:352023-12-04پزشكي

فشار خون بالا در پویش ملی سلامت چگونه تشخیص داده می شود؟


مدیر گروه مبارزه با مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: پویش ملی سلامت با هدف تشخیص زودرس و درمان به موقع فشار خون بالا و دیابت؛ از 20 آبان ماه در سرتاسر کشور آغاز کرده است.

- سارا شاه آبادی، مدیر گروه مبارزه با مرکز بهداشت استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص طرح پویش سلامت، اظهار کرد: با توجه به اینکه 2 بیماری فشارخون بالا و دیابت، قاتلین خاموشی هستند؛ در بسیار از موارد به خصوص در افرادی که سن زیر 30 سال دارند، بدون علامت هستند.

وی ادامه داد: از آن جا که بیماری فشار خون و تشخیص به موقع برای همه سنین مهم است به همین علت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پویش ملی سلامت را با هدف تشخیص زودرس و درمان به موقع؛ از 20 آبان ماه در سرتاسر کشور آغاز کرده است.

مدیر گروه مبارزه با مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: در این پویش غربالگری دیابت و فشار خون بالا، تمامی افراد بالای 18 سال یعنی متولدین 20 آبان ماه 1384 به قبل باید برای کنترل فشار خون و قند خون به خانه های بهداشت در روستاها و پایگاه های سلامت در شهرها و همچنین مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کنند.

وی گفت: ایستگاه های سیار در شهرهای شلوغ نیز خواهیم داشت که اطلاع رسانی آن را متعاقبا انجام خواهیم داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار خون بالا در پویش ملی سلامت چگونه تشخیص داده می شود؟

فشار خون بالا در پویش ملی سلامت چگونه تشخیص داده می شود؟