مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 14:352023-12-13پزشكي

با غربالگری، شاهراه ورود مرگ خاموش را ببندید


بیماری دیابت از شایعترین بیماری های مربوط به سوخت وساز بدن است که منجر به عوارض ناتوان کننده می شود و افراد باید برای درمان و پیشگیری از ابتلا به آن برنامه ریزی جدی داشته باشند و با غربالگری شاهراه ورود مرگ خاموش را ببندند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، کنترل دیابت نیازمند تغییر سبک زندگی است که متأسفانه آن طور که باید نه از سوی مردم و خانواده و نه از سوی دست اندرکاران اجرایی و برنامه ریزی به آن توجه نشده و کار را به جای رسانده که به طور مثال در استان یزد میزان ابتلا به دیابت دو برابر میانگین کشوری است.

 بنابراین دیابت در یزد به دلیل بالا بودن میزان شیوع، یک مشکل جدی برای سلامت مردم این استان محسوب می شود و این مهم نیازمند بررسی همه جانبه است.

دکتر سید مهدی هاشمی باجگانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این باره، اظهار کرد: طرح پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون از 20 آذرماه در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا پانزدهم دی ماه ادامه دارد.

وی با بیان این که یزد در شیوع بیماری فشارخون و دیابت جزو سه استان برتر کشور بوده و اجرای کامل این طرح در استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: طرح غربالگری دیابت و فشارخون امسال از سنین پایین تر از 18 سال آغاز شده تا همه افراد غربالگری شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با غربالگری، شاهراه ورود مرگ خاموش را ببندید

با غربالگری، شاهراه ورود مرگ خاموش را ببندید