مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 12:552023-11-27سياسي

وزیر اقتصاد: منطقه آزاد تجاری از تغییرات مستمر قوانین درامان خواهد بود


وزیر امور اقتصاد و دارایی کشور با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری از تغییرات مستمر قوانین درامان خواهد بود، گفت: فلسفه ایجاد منطقه آزاد در دنیا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بابلسر، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی کشور  پیش از ظهر امروز در همایش بررسی فرصت ها و چالش های منطقه آزاد که در دانشگاه مازندران برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه ایجاد منطقه آزاد در دنیا، نیاز به یک نقطه کانونی برای پیوند اقتصاد منطقه و بین الملل بود.

وی با بیان اینکه این فلسفه دو محور مشخص داشت، افزود:  یکی از آنها این بود که بخشی از کشور باید کمتر در چنبره مقررات پیچ در پیچ سرزمین اصلی قرار می گرفت و روان تر و سهل تر برخی مراودات را  انجام می داد.

وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: نکته دوم این بود که  پس از تجربه منطقه آزاد تجاری در شرق آسیا برخی کشورها، تصمیم به ایجاد جایگاه ویژه اقتصادمحور برای سرمایه گذاران خارجی گرفتند.

خاندوزی تصریح کرد: برخلاف برخی تصورها که پس از ایجاد منطقه آزاد می توانند با ایجاد شرکت ها یا سوله در منطقه آزاد از منفعت این مناطق برای رونق اقتصادی و تجاری شان استفاده کنند، این نگاه ضعیفی است.

وی با تاکید بر اینکه نباید در یک حوزه جغرافیایی ویژه فعالیت های اقتصادی انجام شود و باقی مناطق خالی از رونق اقتصادی بماند، خاطرنشان ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر اقتصاد: منطقه آزاد تجاری از تغییرات مستمر قوانین درامان خواهد بود

وزیر اقتصاد: منطقه آزاد تجاری از تغییرات مستمر قوانین درامان خواهد بود