مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 09:402023-12-12سياسي

واکنش روشنفکرانه حامد کاشانی به یک مناظره جنجالی پیرامون حجاب


طی یکی دو هفته گذشته، انتشار برشی از صحبت های مهدی جمشیدی در یک مناظره ، حسابی در فضای مجازی جنجالی شد.

آنچه از خلال این مناظره 150 دقیقه ای به صورت گسترده بازتاب یافت، - طی یکی دو هفته گذشته، انتشار برشی از صحبت های مهدی جمشیدی در یک مناظره ، حسابی در فضای مجازی جنجالی شد.

آنچه از خلال این مناظره 150 دقیقه ای به صورت گسترده بازتاب یافت، گفتاری چند دقیقه ای از مقایسه ای بود که مهدی جمشیدی درباره ضروریِ دین بودن حجاب و ولایت با هم انجام داده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه قدس در ادامه نوشت: مسئله ای که خودش پس از بحث ها و جنجال های فراوانی که به پا شد، آن را این طور توضیح داد: مقصود من از بیان این مقایسه، آن بود که به طرف مقابل مناظره که گفت حجاب، حکم دینی نیست، تفهیم کنم که امامت (با وجود همه اهمیت و فضیلتی که دارد،مکمل و متمم نبوت است) چون امر اجماعی و اتفاقی در میان مسلمانان نیست، ضروری مذهب است و نه ضروری دین، اما حجاب (با وجود اینکه یکی از فروعات فقهی و ظاهری است و همچون امامت، منزلت بنیادین ندارد) ازآنجاکه همه مسلمانان بدان اعتراف دارند، ضروری دین است و شما در حال انکار چنین حکم روشنی هستید.

هر آنچه که ضروری دین باشد (از جمله حجاب) به قطع مهم است و ازاین رو، انکار آن تبعات سخت دارد، اما این امر به معنی آن نیست که اگر امری، ضروری د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش روشنفکرانه حامد کاشانی به یک مناظره جنجالی پیرامون حجاب

واکنش روشنفکرانه حامد کاشانی به یک مناظره جنجالی پیرامون حجاب