مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 10:302023-12-06اقتصادي

واکاوی موانع بازار عراق به عنوان دومین مقصد صادرات کالای ایران


اگرچه صادرات ایران به عراق از وضعیت خوبی برخوردار است و این کشور یکی از بزرگ ترین مقاصد صادراتی ایران به شمار می رود، اما با توجه به تغییر رویکردهای تجاری این کشور موانعی برای صادرات ما ایجاد شده که نباید از آن غفلت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عراق یکی از مقاصد صادراتی برای کالاهای متنوع ایرانی است و در واقع از لحاظ تنوع کالاهای صادراتی متنوع ترین بازار در میان کل مقاصد صادراتی ایران محسوب می شود.

به گفته کارشناسان و فعالان تجاری ظرفیت افزایش حجم تجارت دو کشور با احتساب صادرات کالا، خدمات برق و گاز حدود 20 میلیارد دلار برآورد می شود ، اما برای رسیدن به تجارت 20 میلیارد دلاری با وجود رقبای سرسختی مانند چین و ترکیه الزاماتی می طلبد.

به عقیده فعالان تجاری و کارشناسان غفلت از موانع و عدم رفع آنها می تواند در آینده تجاری ایران و عراق اثرات منفی داشته باشد.

  * لزوم تغییر رویکرد تجاری با عراق  یحیی آل اسحاق رییس اتاق مشترک ایران و عراق در این باره اظهار داشت: با توجه به سیاست گذاری های انجام شده در کشور عراق، این کشور نمی خواهد فقط یک واردکننده باشد، بلکه با اقداماتی که برای تولید برخی از کالاها انجام داده، تمایل دارد تا به جای واردات، مراودات تجاری با کشورها را به شکل سرمایه گذاری و تولید مشترک تغییر دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی موانع بازار عراق به عنوان دومین مقصد صادرات کالای ایران

واکاوی موانع بازار عراق به عنوان دومین مقصد صادرات کالای ایران