مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 13:102023-12-01پزشكي

گاف خطرناک هوش مصنوعی در حوزه چشم پزشکی


4 یک مجموعه داده جعلی از صد ها بیمار را در عرض چند دقیقه ایجاد کرده و این اتفاق یک تجربه غافلگیر کننده و در عین حال ترسناک برای او بوده است.

-  به گزارش  تابناک از techxplore.

com، یک حقیقت رایج در میان آماردانان این است که داده ها دروغ نمی گویند.

با این حال، یافته های اخیر محققان ایتالیایی ممکن است کسانی را که داده ها را مطالعه می کنند، وادار کند تا درباره این موضوع دوباره فکر کنند.

   یک جراح چشم در دانشگاه کالیاری در ایتالیا، گزارش می دهد که ChatGPT مجموعه ای از داده های جعلی متقاعدکننده را برای پشتیبانی از یک عمل جراحی چشم نسبت به دیگری ایجاد کرده است.

این جراح چشم گفت: GPT-4 یک مجموعه داده جعلی از صد ها بیمار را در عرض چند دقیقه ایجاد کرده و این اتفاق یک تجربه غافلگیر کننده و در عین حال ترسناک برای او بوده است.

از زمانی که یک سال پیش این مدل هوش مصنوعی به دنیا معرفی شد، داستان های بی شماری از دستاورد ها و پتانسیل های بزرگ ChatGPT وجود داشته است، اما در کنار نکات مثبت این دستاورد، مخاطراتی نیز در خصوص تولید اطلاعات اشتباه یا کاملاً نادرست وجود داشته است.

جک ویلکینسون (Jack Wilkinson)، آمارشناس زیستی در دانشگاه منچستر، درانگلیس می گوید: به نظر می رسد ایجاد مجموعه ای از داده ها که حداقل به صورت سطحی قابل قبول باشند، بسیار آسان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاف خطرناک هوش مصنوعی در حوزه چشم پزشکی

گاف خطرناک هوش مصنوعی در حوزه چشم پزشکی