مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 10:202023-12-21اقتصادي

اصالت و سادگی یلدا، یادمان نیاکان ما


در کهن تاریخ ایران آمده است که خورشید انرژی بخش جهان است و همیشه عمری یکساله دارد در زمستان بچه است و در بهار نوجوانی را تجربه می کند و تابستان در حکم جوانی و اوج قدرت خورشید است و در پاییز پیر می شود و در آخرین روز پاییز که همین شب .

- ایسنا/قم یک قم پژوه اظهار کرد: در کهن تاریخ ایران آمده است که خورشید انرژی بخش جهان است و همیشه عمری یکساله دارد در زمستان بچه است و در بهار نوجوانی را تجربه می کند و تابستان در حکم جوانی و اوج قدرت خورشید است و در پاییز پیر می شود و در آخرین روز پاییز که همین شب چله است می میرد و خورشیدی که دوباره از اول دی ماه طلوع می کند، یک خورشید تازه متولد شده است.

ایران با برخورداری از تاریخ و پیشینه ارزشمند، از جمله کشورهایی است که از گذشته دور تاکنون محل نشو و نمای سنت های فرهنگی و آیین های بسیاری بوده و هست که از جمله آنها می توان به آیین های مربوط به شب یلدا اشاره کرد که به گفته مورخان پیشینه هفت هزار ساله دارد.

به همین مناسبت در رابطه با آداب و رسوم، فلسفه وجودی شب چله یا همان شب یلدا، خوراکی ها و آسیب هایی که متوجه این یادگار تاریخ کهن ایران است با یک قم پژوه به گفت وگو پرداختیم.

حسین مقیمی پژوهشگر تاریخ قم در گفت وگو با ایسنا به مناسبت شب یلدا، عنوان کرد: تمام آداب و رسوم ایرانیان کهن ریشه در ژرفای فره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصالت و سادگی یلدا، یادمان نیاکان ما

اصالت و سادگی یلدا، یادمان نیاکان ما