مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 13:452023-12-19بين الملل

آلمان حدود 5000 نیرو در مرز لیتوانی با روسیه مستقر می کند


بر اساس اعلام وزرای دفاع آلمان و لیتوانی، یک لشگر نظامی دائمی آلمانی متشکل از حدود 4800 سرباز در سال 2027 در نزدیکی مرز روسیه آماده برای رزم خواهد بود.

- بر اساس اعلام وزرای دفاع آلمان و لیتوانی، یک لشگر نظامی دائمی آلمانی متشکل از حدود 4800 سرباز در سال 2027 در نزدیکی مرز روسیه آماده برای رزم خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان و همتای لیتوانیایی او دوشنبه در شهر ویلنیوس توافقی با موضوع اولین استقرار دائمی سربازان آلمانی در یک کشور خارجی از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون را امضا کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، بوریس پیستوریوس این توافق را با آنچه توافقی تاریخی برای استقرار نیروهای ائتلاف در آلمان غربی در زمان جنگ سرد با ماموریت دفاع از اروپای غربی در صورت حمله شوروی خواند، مقایسه کرد.

پیستوریوس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای لیتوانیایی خود که کشورش با روسیه و بلاروس هم مرز است، اظهار کرد: جناح شرقی ناتو حالا در لبه مرز شرقی قرار گرفته و این وظیفه آلمان است که از آن محافظت کند.

ناتو از زمان حمله فوریه 2022 روسیه به اوکراین قول تقویت حضورش در مرز شرقی ائتلاف را داده است.

پیستوریوس اظهار کرد، اکثریت واحدهای این لشگر در سال های 2025-2026 به لیتوانی وارد می شوند و اعضا و خانواده آنها از شرایطی جذاب شامل مهدکود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلمان حدود 5000 نیرو در مرز لیتوانی با روسیه مستقر می کند

آلمان حدود 5000 نیرو در مرز لیتوانی با روسیه مستقر می کند