مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 08:202023-12-20اقتصادي

ایجاد زیرساخت فرآوری گل محمدی در لرستان در دستور کار قرار گرفت


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه فرآوری نهایی تکمیل یک حلقه زنجیروار است که به زنجیره ارزش معروف است، گفت: تلاش ما جذب سرمایه گذار و ایجاد زیرساخت های فرآوری گل محمدی از اسانس به بعد است که بیشترین ارز آوری را خواهد داشت.

- محمد حسن کیانی فر در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه گل محمدی به عنوان زنجیره ارزش در طرح راهبردی وزارت کشور برای ایجاد اشتغال در لرستان قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و اقلیم مناسب، وجود بستر کشت مناسب، متقاضی زیاد و وجود نیروی کار و از طرفی وجود زنجیره های ارزشی تولید از ابتدا تا تقریبا آخرین حلقه تا اسانس، گل محمدی به عنوان زنجیره ارزش معرفی شد.

به گفته وی زنجیره ارزش در گیاهان دارویی از بستر کشت، تولید بذر و نهال و نشاء تا کاشت برداشت و در نهایت اسانس گیری و ورود به چرخه تولید عطر اسپری و سایر فرآورده های دارویی مانند قرص، شربت و پماد و موارد دیگر است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه با وجود فراوانی داروهای شیمیایی استفاده از گیاهان دارویی به صورت مستقیم و یا فرآوری شده در حال افزایش است، گفت: گیاهان دارویی رقم بالایی را در تجارت جهانی و بین کشورها به خود تخصیص داده است، کشور ما هم به لحاظ تنوع اقلیم از گیاهان تاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد زیرساخت فرآوری گل محمدی در لرستان در دستور کار قرار گرفت

ایجاد زیرساخت فرآوری گل محمدی در لرستان در دستور کار قرار گرفت