مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 22:502023-12-14اقتصادي

شهرستان تبریز با رشد 71 درصدی، رتبه اول استانی در تلقیح مصنوعی است


مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: شهرستان تبریز با رشد 71 درصدی در تلقیح مصنوعی دام سنگین رتبه اول استانی را دارد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: شهرستان تبریز با رشد 71 درصدی در تلقیح مصنوعی دام سنگین رتبه اول استانی را دارد.

ابراهیم فرقانی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تلقیح و آبستنی در یک واحد گاوداری صنعتی یکی از مهمترین عوامل موفقیت آن مجموعه است و هرچه دقت و کارآیی این کار بیشتر باشد، نرخ آبستنی و به تبع آن تولد گوساله و بازدهی اقتصادی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با عنایت به کثرت جمعیت دامی در شهرستان تبریز و تجمع پرورش دهندگان گاومیش در روستای مایان (سفلی و علیا) و روستاهای همجوار، روستای مایان شهرستان تبریز به عنوان قطب پرورش گاومیش در استان و پایلوت برای اجرای طرح های اصلاح نژادی گاومیش مطرح است و طی سال های گذشته با استفاده از اعتبارات ملی، مباحث اصلاح نژادی (ثبت مشخصات و رکوردگیری شیر، تلقیح مصنوعی) در این شهرستان انجام شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با مساعدت های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان، شهرستان تبریز به وسایل مورد نیاز تلقیح مصنوعی از قبیل کانتینر و تفنگ تلقیح مصنوعی مجهز است که این امر موجب شده صنعت دامپروری استان از مزایای تلقیح مصنوعی دام بی بهره نماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان تبریز با رشد 71 درصدی، رتبه اول استانی در تلقیح مصنوعی است

شهرستان تبریز با رشد 71 درصدی، رتبه اول استانی در تلقیح مصنوعی است