مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 14:352023-11-22اقتصادي

بیش از یک میلیون تُن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه شد


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک میلیون و 196هزار و 983 تُن کالای اساسی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه در بندر شهید رجایی تخلیه شده است.

  - ایسنا/هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک میلیون و 196هزار و 983 تُن کالای اساسی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه در بندر شهید رجایی تخلیه شده است.

  حسین عباس نژاد، امروز (یکم آذرماه)، با اعلام این خبر افزود: یک میلیون و 196 هزار و 983 تُن کالای اساسی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه توسط 24 فروند کشتی به بندر شهید رجایی وارد و تخلیه شده است.

وی با اشاره به کاهش واردات کالای اساسی ادامه داد: این کالاهای اساسی شامل گندم، کود، روغن، شکر، ذرت و برنج بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: از این میزان واردات کالای اساسی، 746 هزار و 642 تُن مربوط به واردات گندم بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 38 درصد واردات و تخلیه گندم در این بندر کاهش پیدا کرده است.

عباس نژاد توضیح داد: از 24 فروند کشتی پهلودهی شده در بزرگ ترین بندر تجاری ایران، 12 فروند کشتی مربوط به گندم و هفت فروند مربوط به کود بوده است.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی 208 هزار و 464 تُن کود و 107 هزار و 795 تُن روغن در اسکله های اختصاصی کالای اساسی بندر شهید رجایی تخلیه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از یک میلیون تُن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه شد

بیش از یک میلیون تُن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه شد