مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 15:252023-11-30فرهنگي

تئاتر گلستان توان رقابت در سطوح ملی را دارد؟


با پایان اجرای نمایش های منتخب گلستان در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی، آثار برگزیده برای رقابت در سطح منطقه ای معرفی شدند.

- در این دوره از جشنواره 13 نمایش صحنه ای و خیابانی از شهرستان های گرگان، بندرگز، بندرترکمن و علی آباد کتول حضور داشتند که پس از سه روز اجرا در سالن نگاه و اصلی مجموعه فخرالدین اسعد گرگان، با رأی هیأت داوران متشکل از جواد پیشگر، علی اصغر نادعلی و علی یازرلو، برگزیدگان جشنواره سی و چهارم تئاتر استان گلستان برای حضور در جشنواره منطقه ای معرفی شدند.

آقا لیلا به نویسندگی مهرداد کوروش نیا و کارگردانی مجید بیکی آغازگر اجراهای جشنواره بود که در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه رفت.

در این نمایش با گوسفند کشی، پروانه کشی و خودکشی انسان رو به رو می شویم که اولی به منظور قربانی کردن انجام می شود و نویسنده به بهانه مقایسه کردن گوسفند کشی در ایران و استرالیا، متن افزایی می کند.

کشتی به نویسندگی و کارگردانی محسن مقامی عصر دومین روز جشنواره در سالن نگاه اجرا شد.

با نگاهی به نمایش مکبث، یک کشتی که مسافران آن قاچاق حمل می کنند و افرادی داخل آن هستند که یکی از آن ها زنی است مردی را برای یک عتیقه کشته و فالگیرهایی که به آن ها اطلاعاتی می دهند که منجر به اتفاقات نمایش می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تئاتر گلستان توان رقابت در سطوح ملی را دارد؟

تئاتر گلستان توان رقابت در سطوح ملی را دارد؟