مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 17:112023-12-12حوادث

ترفند جدید مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم


سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فتا اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه  فردی ناشناس وی را به گروهی در یکی از شبکه های اجتماعی دعوت کرده و از این طریق از او کلاهبرداری کرده موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد فرد دعوت کننده به شاکی عنوان می کند که پس از اضافه کردن مخاطبان به گروه مبلغی به حسابش واریز می شود و در ادامه برای دریافت این مبلغ از او می خواهد تا مبلغ 250 میلیون ریال به حسابش واریز کند اما پس از واریز این مبلغ فرد مذکور دیگر پاسخگوی تماس های شاکی نبوده گوشی تلفن همراه خود را نیز خاموش کرده است.

مرتضوی عنوان کرد: با تلاش ها و اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان این پلیس نهایتاً هویت اصلی متهم به دست آمده و مخفیگاه وی در یکی از استان های کشور شناسایی و فرد مذکور در یک عملیات ضربتی دستگیر و به اصفهان منتقل شد.

رییس پلیس فتا اصفهان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضایی از عودت وجه کلاهبرداری شده از فرد شاکی به وی خبر داد و گفت: افرادی که ممکن است مخاطبان ما باشند، ما را در گروه های اد کن پول بگیر عضو می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترفند جدید مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم

ترفند جدید مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم