مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 16:352023-12-09فرهنگي

اطلس زبانی شمیرانات رونمایی شد


اطلس زبانی شمیرانات در نشست تخصصی «شمیرانات: مناطق روستایی، جغرافیای گویشی» رونمایی شد.

پژوهشگران در جریان گردآوری این اطلس همچنین دریافتند که شمیرانات ناحیه تأثیرگذار زبان های غربی شمالی و غربی جنوبی است و چهار گونه زبانی را در شمیرانات شامل مازندرانی، - اطلس زبانی شمیرانات در نشست تخصصی شمیرانات: مناطق روستایی، جغرافیای گویشی رونمایی شد.

پژوهشگران در جریان گردآوری این اطلس همچنین دریافتند که شمیرانات ناحیه تأثیرگذار زبان های غربی شمالی و غربی جنوبی است و چهار گونه زبانی را در شمیرانات شامل مازندرانی، گیلانی، فارسی محلی و تاتی شناسایی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، بیژن مقدم ـ مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران ـ در این نشست که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری از سوی پژوهشکده زبان شناسی، کتیبه ها و متون در مجموعه فرهنگی نیاوران برگزار شد، بیان کرد: توجه به امر پژوهش به خصوص برای افرادی که وظایف اجرایی و عملیاتی دارند بسیار حیاتی است و نقش نورافکنی را دارد که ضمن روشن کردن مسیر حرکت، جلو خطاهای احتمالی را خواهدگرفت.

او با تبیین وظایف موزه ها گفت: پژوهش کمک شایانی به شناخت مخاطبین موزه و علایق آن ها خواهد کرد و ما با این شناخت امکان خدمات رسانی بهتر را خواهیم داشت و توجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلس زبانی شمیرانات رونمایی شد

اطلس زبانی شمیرانات رونمایی شد