مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 12:452023-12-11اقتصادي

وزیر صمت: حداقل سرمایه صندوق ضمانت صادرات باید به 2 میلیارد دلار افزایش یابد


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه زمزمه های انقلاب صنعتی پنجم به گوش می رسد، گفت: از جمله مشکلات صندوق ضمانت صادرات، کم بودن سرمایه آن است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس علی آبادی امروز در پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات ایران، اظهار داشت : بازار باید جذاب باشد و وقتی بازار جذاب نباشد تولید هم جذاب نمی شود و کمیت تامین تحت تاثیر قرار می گیرد و در نتیجه ناترازی ایجاد می شود و به دنبال آن تورم حاصل می شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت بیان داشت: امر نظارت و رقابت در بازار کنترل گر است، بازار یک سری نیروی درونی دارد که دیده نمی شود، اما کنترل گر است.

گاهی به خاطر بعضی انحصارها باید نظارت انجام شود ، البته تا آنجا که امکان دارد باید انحصار از بین برود و رقابت ایجاد کرد.

علی آبادی اظهار داشت: صادرات بسیار مهم است و وزارت صمت نیز بر تولید دانش بنیان صادرات محور تاکید دارد، زیرا اگر تجارت و صنعت دست به دست هم دهند فضایی به وجود می آورند که اقتصاد کشور رونق می یابد.

وی با بیان اینکه تحولات دانش در دنیا بسیار سریع در حال وقوع است، گفت: هنوز به درک سریع انقلاب صنعتی چهارم دست نیافته ایم که زمزمه های انقلاب صنعتی پنجم به گوش می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر صمت: حداقل سرمایه صندوق ضمانت صادرات باید به 2 میلیارد دلار افزایش یابد

وزیر صمت: حداقل سرمایه صندوق ضمانت صادرات باید به 2 میلیارد دلار افزایش یابد