مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 01:152023-11-30فرهنگي

ثبت جهانی اسب خزری، اقدامی برای جلوگیری از انقراض


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: افتتاحیه ثبت میراث ناملموس اسب کاسپین برای جلوگیری از انقراض در شهرستان آمل در دستور کار داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، اسب کاسپین یا خزری با قدمت بیش از 5هزار سال به عنوان یکی از قدیمی ترین نژاد اسب های موجود در جهان محسوب می شود و پراکندگی فعلی آن از بهشهر مازندران در نزدیکی دشت ترکمن تا تالش در غرب گیلان است.

حسین ایزدی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد.

افتتاحیه ثبت میراث ناملموس اسب کاسپین در شهرستان آمل در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه خاستگاه اسب کاسپین یا خزری در آمل بود، افزود: امروز مراسم افتتاحیه ثبت جهانی این مهم را  به نام ایران و مازندران خواهیم داشت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: باتوجه به بررسی این اسب چه ها منحصربه فرد هستند که قدرت آنان حتی مورد توجه استاد فرشچیان هم قرار گرفته است.

ایزدی با اعلام اینکه ثبت جهانی این اثر راستای جلوگیری از انقراض است، خاطرنشان کرد: خود این اسب بیش از 5هزار سال قدمت دارد و باتوجه به خاستگاه اجتماعی و فرهنگی این فرآیند انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی اسب خزری، اقدامی برای جلوگیری از انقراض

ثبت جهانی اسب خزری، اقدامی برای جلوگیری از انقراض