مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 16:102023-11-25اقتصادي

خام فروشی، بلای جان معادن آذربایجان غربی


خام فروشی یکی از مباحث جدی در عقب ماندگی بخش معدن استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای معادن این استان با تاکید بر تحرک بخشی به این بخش مهم اقتصادی اظهار کرد: خام فروشی یکی از مباحث جدی در عقب ماندگی بخش معدن است بنابراین باید فرآوری محصولات در داخل استان به دستور کار اضافه شود و با دقت مورد سنجش و پایش قرار بگیرد.

وی افزود: فرآوری محصولات و استخراج های معدنی می تواند ضمن ایجاد شغل بیشتر باعث ارتقای سطح سرمایه گذاری در منطقه شود و همین موجب کمک به مردم منطقه خواهد شد.

معتمدیان با بیان اینکه پیشران توسعه آذربایجان غربی بخش معدن در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: اطلاعات سرمایه گذاری گروه معادن باید کامل و جامع باشد تا در خصوص جذب سرمایه گذار و توسعه معادن با شتاب بیشتری پیشتاز باشیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه ویژه استان در حوزه معادن ادامه داد: 87 درصد معادن استان سنگی است اما حدود پنج درصد آن فرآوری می شود و این نشان از خارج شدن بی وقفه سرمایه از استان است که باید موانع فرآوری رفع شود.

معتمدیان گفت: در صورت فرآوری داخلی، با استفاده از تردد ریلی تا شهر مرسین کشور ترکیه می توانیم محصولات فرآوری شده را با ارزش افزوده بالاتری راهی اروپا کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خام فروشی، بلای جان معادن آذربایجان غربی

خام فروشی، بلای جان معادن آذربایجان غربی