مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 14:152023-12-21دانش

دانشگاه های ما مقاله بدون کاربرد زیاد تولید می کنند


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: رتبه 15 ما در تولید علم در حالی است که در حوزه فناوری رتبه 62 دنیا را داریم، یعنی مقاله زیاد تولید می کنیم، - ایسنا/خراسان رضوی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: رتبه 15 ما در تولید علم در حالی است که در حوزه فناوری رتبه 62 دنیا را داریم، یعنی مقاله زیاد تولید می کنیم، اما تنها تعداد نسبتا کمی از مقالات به کاربرد می رسد.

یونس پناهی صبح امروز 30 آذر، در جشنواره پژوهش و فناوری که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، با تاکید بر اهمیت کسب مرجعیت علمی و ورود به جمع سرآمدان علم، اظهار کرد: حتما باید تحقیقات را به سوی حل مشکلات فعلی و آتی سلامت کشور ببریم و این مرجعیت را برای دانشمندان ایرانی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ما در حوزه تولید علم در منطقه اول و در دنیا 15 هستیم، افزود: البته باید شتاب خود را افزایش دهیم، زیرا ترکیه و عربستان اکنون شتاب بسیار بالایی گرفته اند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی ما می توانند فناور باشند، لذا نباید تنها به چاپ مقاله دلخوش باشیم و باید تولید علم را تا رسیدن به مرحله تولید فناوری ادامه دهیم.

ما باید به دانشگاه های فناور و ثروت آفرین تبدیل شویم و در سفره های مردم آورده داشته باشیم، وگرنه اینکه از سفره مردم بگیریم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه های ما مقاله بدون کاربرد زیاد تولید می کنند

دانشگاه های ما مقاله بدون کاربرد زیاد تولید می کنند