مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 12:302023-12-19اقتصادي

یارانه پنهان انرژی در ایران معادل 36 درصد تولید ناخالص داخلی است


رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تلاش جهانی و برنامه کشورها برای کاهش گازهای گلخانه ای و فاصله گرفتن از سوخت های فسیلی منجر به کاهش درآمد 40 کشور نفت خیز از جمله ایران می شود، - رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تلاش جهانی و برنامه کشورها برای کاهش گازهای گلخانه ای و فاصله گرفتن از سوخت های فسیلی منجر به کاهش درآمد 40 کشور نفت خیز از جمله ایران می شود، گفت که یارانه پنهان انرژی در ایران معادل 36 درصد تولید ناخالص داخلی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمود نجفی عرب امروز در نهمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران اظهار کرد: موضوع انرژی به یکی از معضلات کشور بدل شده است؛ امروز بسیاری از عوارض حوزه آلودگی های زیست محیطی و تاثیر آن روی سلامت به بحث مصرف انرژی باز می گردد.

از طرف دیگر آژانس بین المللی انرژی هم در گزارشی به این موضوع پرداخته و اعلام کرده تلاش جهانی و برنامه کشورها برای کاهش گازهای گلخانه ای و فاصله گرفتن از سوخت های فسیلی منجر به کاهش درآمد 40 کشور نفت خیز از جمله ایران می شود و نوشته که 28 کشور نفت خیز تا سال 2040 ممکن است نیمی از درآمد 175 هزار میلیارد دلاری خود را از دست بدهند.

به گفته وی طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی میزان یارانه پنهان انرژی در ایران بعد از روسیه بالاترین میزان در جهان و معادل 36 درصد کل تولید ناخال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارانه پنهان انرژی در ایران معادل 36 درصد تولید ناخالص داخلی است

یارانه پنهان انرژی در ایران معادل 36 درصد تولید ناخالص داخلی است