مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 15:202023-12-09سياسي

کاهش 24 درصد وابستگی بودجه به منابع نفتی/ لزوم انضباط بخشی به نظام ارزی 7


رییس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره کاهش 24 درصد وابستگی بودجه به منابع نفتی در لایحه بودجه سال 1403، گفت: بیش از 83 درصد از هزینه های جاری دولت به حقوق و دستمزد شاغلین و کمک به صندو ق های بازنشستگی اختصاص دارد.

- رییس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره کاهش 24 درصد وابستگی بودجه به منابع نفتی در لایحه بودجه سال 1403، گفت: بیش از 83 درصد از هزینه های جاری دولت به حقوق و دستمزد شاغلین و کمک به صندو ق های بازنشستگی اختصاص دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، پس از انتشار گزارش نخستین این مرکز در خصوص لایحه بودجه سال 1403 و مباحث مطرح شده در خصوص آن، گفت: لایحه بودجه سال 1403 به عنوان اولین بودجه پس از تغییر آیین نامه داخلی مجلس و اولین بودجه دوره برنامه هفتم توسعه، تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

منابع عمومی در لایحه تقدیمی با رشد 18 درصدی نسبت به قانون بودجه 1402 در نظر گرفته شده و رشد مذکور در خصوص بودجه شرکت های دولتی حدود 30 درصد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در بخش منابع، بیشترین افزایش مربوط به درآمدهای مالیاتی و گمرکی با 40 درصد رشد بوده، عنوان کرد: وابستگی بودجه به منابع نفتی به 24 درصد کاهش یافته است البته این موضوع بدون در نظر گرفتن منابع هدفمند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 24 درصد وابستگی بودجه به منابع نفتی/ لزوم انضباط بخشی به نظام ارزی 7

کاهش 24 درصد وابستگی بودجه به منابع نفتی/ لزوم انضباط بخشی به نظام ارزی 7