مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 15:152023-12-07سياسي

ماجرای رفتار امیرالمومنین با خزانه پر از طلا و نقره در کلام استاد انصاریان+صوت


شیخ بهایی سه میوه برای شناخت مطرح کرده است، یکی از آنها، این است که شناخت باعث می شود تا دورنمایی از عظمت پروردگار در قلب انسان تجلی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد حوزه علمیه، در شب سوم مراسم عزاداری دهه سوم جمادی الاول در حسینیه همدانی ها به میوه های شناخت در وجود آدمی پرداخت و اظهار داشت: شیخ بهایی سه میوه برای شناخت مطرح کرده است؛ یکی از آنها، این است که شناخت باعث می شود تا دورنمایی از عظمت پروردگار در قلب انسان تجلی کند.

ماجرای جوانی که عرش را می دید وی افزود: وقتی این نوع شناخت در وجود انسان تجلی پیدا کند، فرد خود را هزینه مسائل دنیوی نمی کند چون همه چیز غیر از خدا در نظر آنان کوچک است، در نتیجه به دست آوردن ها و از دست دادن ها در زندگی دنیوی روی آنها تأثیر نمی گذارد و از این مسائل خوشحال و یا ناراحت نمی شود.

وی در ادامه به داستانی از پیامبر اسلام(ص) در کتاب کافی اشاره کرد و گفت: روزی بعد از نماز صبح، پیامبر اکرم(ص) رو به مردم برگشت و جوانی را دید که حال و چهره این فرد با همه کسانی که در مسجد بودند، متفاوت است.

به این جوان فرمودند حال تو چگونه است؟ گفت یا رسول الله(ص)، اکنون گویی عرش را می بینم و اگر در این وضعیت شمش طلا و یا سنگی به من بدهند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای رفتار امیرالمومنین با خزانه پر از طلا و نقره در کلام استاد انصاریان+صوت

ماجرای رفتار امیرالمومنین با خزانه پر از طلا و نقره در کلام استاد انصاریان+صوت