مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 20:452023-12-18بين الملل

اردوغان: برای توقف وحشیگری مداوم اسراییل علیه غزه تلاش می کنیم


رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که آنکارا و بوداپست بر لزوم توقف جنگ در غزه و اوکراین توافق دارند و تنها راه حل در دو منطقه راه حل سیاسی است نه نظامی.

- رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که آنکارا و بوداپست بر لزوم توقف جنگ در غزه و اوکراین توافق دارند و تنها راه حل در دو منطقه راه حل سیاسی است نه نظامی.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رجب طیب اردوغان امروز -دوشنبه- در یک کنفرانس مطبوعاتی با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفت که در جریان مذاکرات در بوداپست، روابط ترکیه با اتحادیه اروپا، تحولات اوکراین و نوار غزه و سایر پرونده های مورد اهتمام مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داده و تأکید کردند که آنها برای پایان دادن به وحشیگری در غزه تلاش می کنند .

رییس جمهور ترکیه با تأکید بر اینکه از ابتدای بحران اوکراین خواستار راه حل دیپلماتیک بوده، گفت: ما اجماع داریم که خشونت و جنگ راه حل بحران غزه و اوکراین نیست .

وی گفت: در صورت درخواست دو طرف (روسیه و اوکراین)، ما آماده ایم مسیر سیاسی و دیپلماتیک را تکمیل و پس از نیمه تمام ماندن آن را احیا کنیم و همچنین با تمام توان برای پایان دادن به وحشیگری اسراییل در غزه تلاش می کنیم .

اردوغان تصریح کرد، آنکارا از روز اول تلاش های دیپلماتیک فشرده ای را برای برقراری آتش بس فوری در غزه و جلوگیری از گسترش منطقه آتش و رویارویی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: برای توقف وحشیگری مداوم اسراییل علیه غزه تلاش می کنیم

اردوغان: برای توقف وحشیگری مداوم اسراییل علیه غزه تلاش می کنیم