مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 14:552023-12-01بين الملل

طرح اسراییل و آمریکا برای کوچاندن مردم غزه به عراق، مصر، ترکیه و یمن


یک روزنامه عبری زبان نوشت که اسراییل و آمریکا طبق یک طرح به دنبال کوچاندن اهالی غزه به چهار کشور ترکیه، مصر، عراق و یمن هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه اسراییل هیوم چاپ قدس اشغالی، امروز (جمعه) در گزارشی از طرح اسراییل و آمریکا برای انتقال ساکنان غزه به چهار کشور ترکیه، مصر، عراق و یمن در ازای مشوق های اقتصادی برای این کشورها خبر داد.

این روزنامه نوشت که طرح مذکور به اطلاع مقامات بلندپایه حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا در مجلس نمایندگان و سنا رسیده و با موافقت  آن ها مواجه شده است.

این طرح بر مبنای تشویق ساکنان غزه برای خروج از این منطقه و سفر به دیگر کشورهاست و آن گونه که اسراییل هیوم مدعی شده، قرار نیست، اجباری در کار باشد.

مجموعا چهار طرح در دست بررسی است که طبق آن مشوق هایی هم برای ساکنان غزه و هم کشورهای مقصد در نظر گرفته شده است.

هرچند دولت آمریکا در مراحل اولیه جنگ اعلام کرد که با آوارگی اجباری مردم غزه مخالفت خواهد کرد، اما اظهارات رسمی نشان می دهد که دولت جو بایدن با خروج داوطلبانه مخالفت نخواهد کرد.

اسراییل هیوم با افشای طرح فوق نوشت که جوی ویلسون نماینده آمریکایی مبتکر اصلی این طرح است؛ طرحی که طبق آن آمریکا ارائه کمک های اقتصادی به مصر، ترکیه و یمن را مشروط به استقرار ساکنان غزه در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح اسراییل و آمریکا برای کوچاندن مردم غزه به عراق، مصر، ترکیه و یمن

طرح اسراییل و آمریکا برای کوچاندن مردم غزه به عراق، مصر، ترکیه و یمن