مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آذر 1402 ساعت 15:312023-11-24سياسي

امام جمعه قزوین: بسیج در تمام بحران های کشور مشکل گشایی می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: همواره یکدیگر را سفارش به تقوا کرده و به یکدیگر در مسیر تقوا کمک کنیم، قرآن حدود 80 بار به تقوا دستور داده است، بیش از 70 بار از این دستور با کلمه جمع است، یعنی خداوند فرموده اِتقوا الله ، به این معنا که ای مردم اگر با هم باشید می توانید تقوا را رعایت کنید، هوای همدیگر را داشته باشید تا لغزش نکنید و انحراف پیدا نکنید و اگر به یکدیگر کمک کنید می توانید اهل تقوا باشید.

وی ادامه داد: خداوند در آیه 102 سوره آل عمران فرموده یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ ، یعنی (ای کسانی که ایمان آورده‏ اید! آنچنان که حق تقوی و پرهیزکاری است، از خدا بپرهیزید! و از دنیا نروید، مگر اینکه مسلمان باشید! باید گوهر ایمان را تا پایان عمر حفظ کنید)، سپس فرمود وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ، یعنی (همگی به ریسمان خدا (قرآن و اسلام و هر گونه وسیله ارتباط دیگر) چنگ زنید، و پراکنده نشوید).

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر بخواهیم تقوا را در زندگی پیاده کنیم باید دست به دست یکدیگر دهیم، چشمانمان باید چشمان امین و نگهبانان منا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه قزوین: بسیج در تمام بحران های کشور مشکل گشایی می کند

امام جمعه قزوین: بسیج در تمام بحران های کشور مشکل گشایی می کند