مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 19:402023-11-22سياسي

تلخ اما واقعی؛ سوار بر ماشین زمان، جوانی جمعیت پَر!


یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی قزوین در یادداشتی از آسیب های بی توجهی به ضرورت فرزند آوری و جوانی جمعیت در آینده نه چندان دور نوشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، رقیه ملاحسنی فعال فرهنگی و اجتماعی در یادداشتی نوشت: هنوز در شوک گزارش های آینده نگاری پیش رو از پیش بینی های واقعی و ترسناک سقوط آزاد آینده جمعیتی کشور هستم.

هر چه بیشتر مطالعه می کنم بیشتر وحشت زده می شوم.

خسته ام؛ چشم می بندم و لحظاتی بعد سوار بر ماشین زمان به 30 سال آینده سفر می کنم تا از نزدیک ببینم و لمس کنم سال 1430 در ایران زیبا و مقتدرمان چه خبر است؟! از کوچه پس کوچه های شهر می گذرم، نگاهم به تابلوی خانه سالمندان می افتد که محل عبور و مرور بسیاری از افراد است.

به یاد می آورم که اینجا زمانی مدرسه ابتدایی بود و حالا بسیاری از مدارس تبدیل به خانه های سالمندان شده است! چرا که دیگر کودک چندانی نیست تا در این مدارس درس بخواند.

از سوی دیگر بسیاری از سالمندان و کهنسالان عزیز نیازمند نگاهداری ویژه در چنین مراکزی هستند و گاه ماه ها طول می کشد تا نوبت پذیرش شان فرا رسد.

از این رو مدارس به خانه های سالمندان تغییر وضعیت داده اند و رشته های مختلف طب سالمندی و خدمات مرتبط با کهنسالان رونق گرفته و رشته های مرتبط با کودکان کمتر از همیشه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلخ اما واقعی؛ سوار بر ماشین زمان، جوانی جمعیت پَر!

تلخ اما واقعی؛ سوار بر ماشین زمان، جوانی جمعیت پَر!