مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 14:252023-11-28سياسي

عمارت کوشک سلامی؛ یکی از باشکوه ترین عمارت های جنوب خراسان رضوی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف از عمارت کوشک 900 ساله سلامی به عنوان یکی از باشکوه ترین و ارزشمندترین عمارت های جنوب خراسان رضوی نام برد.

- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف مطرح کرد عمارت کوشک سلامی؛ یکی از باشکوه ترین عمارت های جنوب خراسان رضوی ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف از عمارت کوشک 900 ساله سلامی به عنوان یکی از باشکوه ترین و ارزشمندترین عمارت های جنوب خراسان رضوی نام برد.

محمود باعقیده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: قصر تاریخی بلقیس یا کوشک سلامی با قدمتی افزون بر 9 قرن در نزدیکی شهرستان خواف واقع در جنوب خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه همه ساله هزاران نفر از این بنا بازدید دارند، گفت: کوشک و باغ سلامه یا کوشک سلامی مربوط به دوره سلجوقیان - دوره معاصر و در شهر سلامه شهرستان خواف واقع شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف با اشاره به اینکه این اثر در تاریخ 7 مهر 1381 با شماره ثبت 6430 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: کوشک سلامه یکی از آثار باشکوه و ارزشمندترین بنای به جای مانده از دوره سلجوقیان است که مستوفی در کتاب نزهت القلوب از آن به عنوان عمارتی نیکو یاد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمارت کوشک سلامی؛ یکی از باشکوه ترین عمارت های جنوب خراسان رضوی

عمارت کوشک سلامی؛ یکی از باشکوه ترین عمارت های جنوب خراسان رضوی