مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 22:502023-11-27بين الملل

ایندیپندنت: کره شمالی در حال استقرار نظامیان و تسلیحات خود در مرز با کره جنوبی است


منابع خبری روز دوشنبه مدعی شدند که به دنبال تعلیق توافق نظامی دو کره، کره شمالی در حال استقرار نظامیان خود و بازگشایی پست های نگهبانی در مرز با کره جنوبی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه ها مدعی شدند که کره شمالی در حال استقرار نظامیان و تسلیحات خود در مرز با کره جنوبی و بازگشایی پست های نگهبانی پس از تعلیق توافق نظامی سال 2018 به کره جنوبی است.

روزنامه ایندیپندنت روز دوشنبه به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی مدعی شد، کره شمالی سلاح های سنگین را در مرز مستقر و پست های نگهبانی در امتداد مرزمستقر کرده است.

پس از اینکه پیونگ یانگ اعلام کرد با موفقیت یک ماهواره جاسوسی را در مدار زمین  قرار داده است، تنش ها اکنون بین دو کره افزایش یافته است.

به دنبال پرتاب موفق ماهواره کره شمالی در اقدامی تلافی جویانه، کره جنوبی بخشی از توافقنامه 2018 را به حالت تعلیق درآورد و پروازهای نظارتی در امتداد مرز را از سر گرفت.

وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه  تصاویری را منتشر کرد که نشان می دهد نظامیان کره شمالی در حال نصب پست های نگهبانی موقت در چندین مکان  وهمچنین استقرار سلاح از جمله توپخانه در مرز هستند.

  یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی گفت: انتظار می رود کره شمالی پست های نگهبانی را بازسازی کند، زیرا آنها امکانات ضروری برای نظارت هست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایندیپندنت: کره شمالی در حال استقرار نظامیان و تسلیحات خود در مرز با کره جنوبی است

ایندیپندنت: کره شمالی در حال استقرار نظامیان و تسلیحات خود در مرز با کره جنوبی است