مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1402 ساعت 00:252023-12-14پزشكي

عزم قاطع در انجام سند ساماندهی سموم کشاورزی در مازندران


رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این دانشگاه مصمم است سند استانی ساماندهی سموم کشاورزی را به انجام برساند و مشکلات مالی هم نمی تواند مانعش شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرهاد غلامی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران پنج شنبه شب در همایش استانی ساماندهی آفت کش های شیمیایی و ارتقای سلامت که در سالن آیت الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بحث نظارت بر سلامت غذا و دارو و پرداختن به سلامت جسمی و روحی افراد جامعه توجه جدی و نقش موثری دارد.

وی افزود: در ارزیابی که درخصوص علل مرگ و میر انجام شده پس از بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها در رتبه بالایی قرار دارند که در مازندران نیز به همین گونه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در بیماری های قلبی عروقی مسایلی نظیر چاقی، دیابت، فشارخون بالا و استرس نقش مهمی دارند، خاطرنشان کرد: این موضوع به شیوه زندگی فرد باز می گردد از جمله استفاده از نمک، چربی و مواد شیرین در تغدیه که نقش مهمی در ابتلا و یا تشدید این بیماری ها دارد.

غلامی تصریح کرد: در بحث سرطان ها نیز عواملی نظیر سن، مسائل ژنتیکی و رفتارهای تغذیه ای موثرند که همه این ها به شیوه زندگی انسان باز می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم قاطع در انجام سند ساماندهی سموم کشاورزی در مازندران

عزم قاطع در انجام سند ساماندهی سموم کشاورزی در مازندران